Sub-Unit Perkhidmatan dan Pentadbiran
- Details
- Pentadbir Web
- Hits: 6355
Objektif
Sub-Unit Perkhidmatan dan Pentadbiran berperanan dalam pengurusan perkhidmatan seperti berikut:
- Menyelaras penyediaan maklum balas bagi setiap surat rasmi Jabatan/Agensi Kerajaan Persekutuan dan Negeri yang melibatkan perkara pentadbiran termasuk mengedar setiap pekeliling kerajaan diterima.
- Mengurus/Urusetia Mesyuarat Jabatan.
- Mengurusan surat dan rekod jabatan (Fail/Rekod dan Keselamatan Dokumen).
- Menguruskan pelupusan dokumen jabatan mengikut ARKIB Negara.
- Mengurus dan memastikan Pengurusan Kenderaan diurus dengan baik.
- Menyelaras, menyemak dan memantau kontrak-kontrak perkhidmatan jabatan.
- Memantau pengurusan sewaan ruang pejabat.
- Memantau pengurusan rumah kerajaan (Kuarters).
- Menguruskan rekod kehadiran staf.
- Mengurus pengisian jawatan.
- Mengurus urusan penempatan lantikan baru/naik pangkat/pertukaran pegawai.
- Mengurus urusan perkhidmatan (pelantikan, pengesahan jawatan dan taraf berpencen).
- Mengurus urusan pengemaskinian buku rekod perkhidmatan.
- Mengurus urusan penyelarasan gaji.
- Mengurus urusan permohonan elaun (Pakaian panas, istiadat, elaun wilayah, elaun warden, telefon bimbit, bantuan rawatan perubatan).
- Mengurus urusan pinjaman perumahan, kenderaan dan komputer.
- Menguruskan urusan peletakan jawatan atau pelepasan jawatan dengan izin.
- Menguruskan proses cuti.
- Menguruskan urusan pemangkuan & kenaikan pangkat termasuk TBK pegawai dan pelaksana di jabatan.
- Menyelaras Panel Pembangunan Sumber Manusia jabatan.
- Menguruskan prestasi dan laporan nilaian prestasi tahunan (LNPT).
- Mengurus pengurusan Data HRMIS dan eSIS.
- Menguruskan urusan tatatertib.
- Memantau dan menyelaras data perjawatan di jabatan.
- Mengurus urusan persaraan (wajib dan pilihan).
Sub-Unit Kewangan | Sub-Unit Perolehan | Sub-Unit Pengurusan Aset dan Stor